T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DÜZCE / MERKEZ - Tevfik İleri İmam Hatip Ortaokulu

Erdem Projesi

Ek 2-

Proje Başvuru Formu

 

 

Proje Yürütücü Bilgileri

 

Okul Adı

Düzce Tevfik İleri İmam Hatip Ortaokulu

Okul İletişim Bilgileri

Okul Adresİ: Körpeşler Mah.1452.sok No:4 Düzce

Okul Telefon Nosu: 03805261564

Okul E- posta: 758800@meb.k12.tr

Okul İletişim Bilgileri

5446395924    fatili53@gmail.com

Koordinatör İletişim Bilgileri

5313458377

acorduk.1993@gmail.com

Proje Konusu

Akademik Başarının Arttırılması

Projenin Adı

Başarının Arttırılması Ekran Bağımlılığının Azaltılması Projesi

Projenin Gerekçesi

ve Amacı

Gerekçe:

Teknolojinin insan hayatına sağladığı sayısız faydası bulunmaktadır.Ancak teknolojinin bilinçsiz kullanılması, kişinin teknoloji kullanımı üzerinde kontrolünü kaybetmesine ve sonuç olarak da bu aygıtlara bağımlı hale gelmesine yol açarak bir çok sorunu  beraberinde getirmektedir. Bilgisayar, tablet, telefon ve dijital oyunlar günümüz çocuk ve gençlerininde bağımlılık yapan en önemli etkenlerin başında geliyor.Özellikle pandemi dönemi ile beraber çocukların uzun zamandır okula gitmemeleri,dersleri çevrimiçi ortamda takip etmesi ekran bağımlılığını daha da arttırdı.Artık çocuklar teknolojiyi bilinçsiz bir şekilde  kullanarak, ekran başından kalkmakta yada akıllı telefonları elllerinden bırakmakta zorlanıyorlar.Bu sorun ebeveyn-çoçuk ilişkilerini de zedelemektedir.Çocuklar kendilerini sinsice etkisi altına alan bu şeyin kendilerini nasıl etkilediği ile ilgili gerekli farkındalığa sahip değiller.Bu durumun gelişim çağındaki 4-18 yaş çocukları  psikolojik ve sosyal açıdan olumsuz yönde etkilediğini ,yoğun şekilde internet kullanan  ve bilgisayar oyunları ile zaman geçiren çocukların sosyal ilişkilerinin önemli ölçüde gerilediğini ,akademik başarılarının düşdüğünü, sosyal kaygı düzeylerinin  ve saldırganlık davranışlarının ise yüksekseldiğini söyleyebiliriz. Teknoloji bağımlılığı üzerinde durulması ve tedbir alınması gereken bir durumdur. Bu konuya dikkat çekmek,farkındalık oluşturmak  ve teknoloji bağımlılığına karşı öğrencileri akademik başarı anlamında destekleyerek, kitap okumaya teşvik ederek ve  eğitsel, sportif, sanatsal ve kültürel faaliyetlere yönlendirerek   mücadele etmek amacı ile bu proje hazırlanmıştır.

Amaç:

Teknolojinin bilinçli ve güvenli kullanımı hakkında öğrenci ve velilerde farkındalık yaratarak bilinçlendirmek,

Teknolojinin bilinçsiz kullanımı sonucunda bağımlılığın  bireyde ortaya çıkardığı  psikolojik, sosyal, akademik, ruhsal, fiziksel, açılardan sakıncalarına dikkat çekerek  olumsuz sonuçları hakkında farkındalık oluşturmak,

Sanal ortamda işlenen suçlar hakkında öğrencileri bilinçlendirmek,

 

Okulumuzda akıl-zeka oyunları dersi koyarak ve sınıfı oluşturarak, öğrencilerin teknolojik aletlere ve sanal oyunlara hızla artan ilgi ve sonrasında oluşabilecek bağımlılıklarına karşı;akıl ve zeka oyunlarına olan ilgisini artırarak öğrencilerin eğlenirken zekasını gelişmesini sağlamak, zihinlerini açarak yeni bir şeyler öğrenmelerini sağlamak ve kötü alışkanlıklar edinmelerine de engel olmaktır. Özetle, topluma faydalı ve bilinçli bireyler olarak yetişmelerine olanak sağlamak ve akıl ve zeka oyunlarının öğrencilerin üzerindeki olumlu etkisi üzerinde farkındalık oluşturmak,

Teknolojinin yanlış kullanılması sonucu öğrenciler üzerinde oluşan ruhsal ve fiziksel dezavantajların eğitsel, sportif, sanatsal ve kültürel faaliyetler ile giderilmesini sağlamak.,

Öğrencilerin  kitap okuma alışkanlığı kazanmasını sağlamak,

Öğrencilerin akademik başarılarının arttırılmasını destekleyerek ,teknoloji bağımlılığının azalmasını sağlamak,

Öğrencilerimizin okul içi- okul dışı zamanlarında kültürel, sanatsal ve sportif aktivitelere aktif katılımları neticesinde, yaşıtlarıyla rekabet edebilen donanımlı birer birey olmalarını sağlamak,

Projenin Süresi, Başlangıç ve Bitiş Tarihleri

9 Ay    

1 Eylül 2021 -1 Haziran 2022

Projenin Hedef Kitlesi

 

5.6.7.8.sınıf öğrencilerimiz ve 300 veli                  551 öğrenci  (Kız:303 ,Erkek:248)

 

Proje Paydaşları

ve İş Birliği

Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü,

Düzce Belediyesi,

Yeşilay Derneği Düzce Birimi,

Düzce Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfı,

Düzce Üniversitesi,

Düzce Rehberlik Araştırma Merkezi

Düzce Halk Eğitim Merkezi

Düzce Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü

Düzce İl Emniyet Müdürlüğü (Siber Suçlarla Mücadele Bürosu)

Projeden Beklenen Sonuçlar

1.Sonuç: Yapılan seminer,söyleşi, kısa flim vb. çalışmalardan sonra öğrencilerde ve velilerimizde  teknolojinin bilinçli ve güvenli kullanımı konusunda  farkındalık ve  belli bir bilinç oluşmuş olacaktır.Çocuklar teknoloji ile gerçekleştirdikleri faaliyetlerde daha seçici davranacaklar ve kendileri için neyin doğru-neyin yanlış olduğunun artık bilincinde olacaklardır.Bu süreçten sonra çocuklar ve gençler aileleriyle kaliteli zaman geçirerek, aile içi iletişimleri güçlenecektir.Artık sorumluluk sahibi kişiler olarak kendilerine verilen görevleri eksiksiz yapacaklar;telefon ,internet, bilgisayar kullanımlarına konulan sınırlamalara uyum göstereceklerdir.Teknolojiye sınır koyan gençler akademik başarılarının gelişimi için de daha çok gayret sarf etmiş olacaklardır.

 

2.Sonuç: Piknik etkinliği ile öğrencilerimiz doğanın tadına varacaklar.Geleneksel oyunları oynayarak(ip atlama,mendil kapmaca,saklambaç vb) arkadaşları birlikte daha keyifli vakit geçirecekler ve bu oyunları oynadıkça sanal oyunlara karşı ilgileri azalacaktır.Arkadaşları ile oyun oynamak için ,sosyalleşmek için sanal oyunları değil geleneksel oyunlarımızı tercih edeceklerdir.

 

3.Sonuç: Teknoloji bağımlılığına alternatif olarak çocuklar için en önemli faaliyet akıl-zekâ oyunlarıdır. Bu anlamda çocukları akıl zekâ oyunlarına yönlendirmek, evde gerek çocuklar kendi aralarında ve gerekse aile ile oynamaları medya ve teknoloji bağımlılığına giden yolu kapayacak ve aynı zamanda bireysel gelişimine katkı sağlayacaktır.

Akıl-zeka oyunları sınıfı oluşturarak;

  • Öğrencilerin problem çözme ve düşünme yetenekleri artacak.
  • Zeka oyunları dikkat ve sabır gerektirdiği için düzenli faydalanan öğrencilerde dikkat ve odaklanma süresi artacak. Hafıza becerileri gelişecektir.
  • Dikkat süresi artan, düşünme yeteneği gelişen öğrencilerde okul başarısında yükselme görülecektir.
  • Zaman zaman davranış bozukluğu gösteren öğrenciler bu oyunlar sayesinde okula bağlanacak ve davranışlarında düzelme görülecektir.
  • Problemler karşısında çözüm üretme ve çok yönlü düşünme yetenekleri gelişecektir.
  • Öğretmenler öğrencilerin farklı yeteneklerini ve farklı yönlerini keşfetme imkanı bulacak. Bu şekilde öğretmen-öğrenci ilişkisi olumlu yönde gelişme gösterecektir.
  • Oyunlarda başarılı olan öğrencilerde kendine güven duygusu artacaktır.
  • Oyunlara ilgisi artan öğrenciler ailelerinin ilgisini bu oyunlara çekecek, aileler çocukları için bu oyunları tercih edecektir.
  • Boş vakitlerin hem eğlenme hem de öğrenme ile geçmesi sağlanacak.
  • En önemlisi öğrenciler  bilgisayarda dahi  zeka geliştirici oyunları tercih eder hale gelecekdir.

4.Sonuç: Okulumuzda uygulanan ile akademik başariyi destekleme ve koçluk sistemi ile öğrencilerimizin akademik başarıları artacak  ve okul çalışmalarına karşı motivasyonları yükselecektir.Okul başarısı artan öğrencilerimizin her anlamda özgüvenleri yükselecek ,verilen sorumlulukları tam ve zamanında yerine getirerek de öğretmen -öğrenci ilişkileri güçlenecektir.Öğrencilerimizin okula karşı bakışı da olumlu yönde gelişecektir

5.Sonuç: Öğrencilerimizi belli spor dallarına  teşvik ederek ve yönlendirerek onların kendilerini dersler dışında da ifade edecekleri bir fırsat yaratmış olacağız.İlgi ve yeteneklerine uygun birçok spor dalı ile tanışmış olacaklar ve eğitim aldıkları  spor dalında ileri ki süreçler içinde kendilerini geliştirmeye çalışacaklardır.Yani bu proje onlara bir başlangıç yapma fırsatı verecektir. Okulumuza kazandırılan masa tenisi ile de okulumuz içinde  bir hareket alanı yaratılmış olacak ve öğrencilerin boş vakitlerinde daha eğlenceli vakit geçirmeleri ve sosyalleşmeleri sağlanmış olacaktır..Özetle teknolojiye karşı spor ve fiziksel aktivite kullanılarak, çocuklar daha hareketli bir yaşam tarzı benimsemiş ve spor kültürünü kazanmış olacaklardır,

6.Sonuç :Çocukların boş vakitlerini kitap okuyarak değerlendirmeleri sağlanmış ve kitap okumanın önemi üzerine farkındalık kazanmış olacaklardır.Kitap okumayı bir kültür haline getiren öğrencilerimiz boş vakitlerinde sanal oyunlar yerine kendileri için her bakımdan yararlı olan bu aktiviteyi seçeceklerdir. Bu kitap okuma kültürü sonrasında öğrencilerin kitap okuma süreleri artacak ve aile bağları güçlenecektir.

Proje Faaliyetleri/ Görünürlük Çalışmaları

 

1.Okulumuzda teknoloji bağımlılığı riski taşıyan dezavantajlı öğrencilerimiz belirlenecek ve tedavi amaçlı gerekli kurumlara yönlendirmeleri yapılacaktır.Süreç içinde ise bu öğrencilere okulumuzda bireysel rehberlik faaliyetleri uygulanacaktır.

2.Yetkili kurumlarla işbirliği yaparak uzmanlar tarafından öğrenci ve velilerimize Teknoloji Bağımlılığı ,Teknolojinin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı, Siber Suçlar vb konularda belli dönemlerde bilgilendirme seminerleri- söyleşileri yapılacaktır.Bağımlılıkla ilgili farkındalık oluşturmak için okulumuzun belli yerlerine afiş,poster gibi bilgilendirme görselleri asılacaktır.

3.Farkındalık için "Teknoloji bağımlılığının bizim hayatımıza olumsuz etkisi" üzerine 5.6.7.sınıf.öğrencilerimize yönelik kısa flim yarışması (20 dk) yapılacaktır.Senaryo-oyunculuk-çekimin tamamen öğrenciye ait olduğu bu yarışmada her kademe kendi arasında değerlendirilecektir.Yarışma sonunda derece alan gruplar ödüllendirilecektir.Bu çalışma ile öğrenciler teknolojinin zararları konusunda bilinç kazanacaklardır.

4.Teknoloji bağımlılığının önüne geçmek için öğrencilere doğa sevgisini aşılamak hemde unutulmuş ve artık geleneksel olarak adlandırılan oyunları çocuklara tekrar hatırlatmak için 2.dönemde "Teknolojisiz Bir Gün Etkinliği" adı altında ilimiz içerisinde herhangi bir yerde piknik yapılacaktır.Bir gün boyunca öğrencilerimiz telefonlar olmadan açık havada geleneksel  oyunları oynayarak arkadaşları birlikte olmanın ve onlarla keyifli vakit geçirmenin tadına  varacaklardır.Bu etkinlikle sanal oyunlar yerine geleneksel oyunlarımızın önemi tekrar kavranmış olacaktır.

5.Okulumuzda Çok Amaçlı Akıl-zeka oyunları sınıfı açılacaktır.Öğrencilerimiz seçmeli zeka oyunları dersi kapsamında bu sınıfta alacakları eğitimle  bir çok oyunla tanışmış olacaklar ve bu oyunlarla ilgili gerekli becerileri süreç içinde kazanacaklardır. Her öğrenci sene sonuna kadar en az 2 oyunu öğrenmiş olacaktır.Yine öğrencilerimiz ders saatleri dışında  boş vakitlerinde de bu sınıfları kullanabilecektir.Yine bu sınıfta öğrencilerin  okuyup bilgilenecekleri  kitap ,dergi vb dökümanlarının olduğu bir okuma  köşesi olacaktır.Süreç içerisinde ise  belirli zeka oyunları ile  ilgili (satranç vb) öğrenciler arasında turnuvalar yapılacaktır.Derece alan öğrenciler ödüllendirilecektir.

6.Okulumuzda açılan zeka ve akıl oyunları sınıfının öğrenciler tarafından bilinçli  ve aktif kullanılıp amacına ulaşabilmesi için okulun ders müfredatına seçmeli olarak zeka ve akıl oyunları dersi konulacaktır.Öncesinde açılacak sınıf ve oynanacak oyunlar öğrencilere tanıtılarak senenin başında bu dersi seçmeleri teşvik edilecektir.Bu dersi de bu alanda kurs almış yetgin öğretmenlerimiz verecektir.

7.Bağımlılığa karşı öğrencilerimizin akademik başarısını arttırmak için okulumuzda 8. sınıf öğrencilerine yönelik Öğrenci Koçluk Sistemi uygulanacaktır.Her koç öğretmen sene boyunca öğrencilerine bireysel rehberlik yaparak, onları motive edecek ve onların bu süreç içinde yaşadığı zorluklarla baş etmesini sağlayacaktır. 8.sınıf öğrencilerimize Kazanım Takip Çalışmaları adı altında her ay belli sayıda  periyodik olarak Deneme Sınavları yapılacaktır.Bu uygulama ile öğrencilerimizin akademik gelişimlerini izleyebilme ve daha büyük gruplar arasındaki performanslarını gözlemleyebilme fırsatı yakalamış olacağız.Ayrıca  8.sınıf öğrencilerimizin hedef ve başarı anlamında motivasyonlarını arttırıcak çalışmalarda  yapılacaktır;Farklı meslek grubundaki kişilerle öğrencilerimizi bir araya getiren her ay Meslek Tanıtım Günleri düzenlenecektir.

8.Okulumuzun  bir köşesine 2 tane masa tenisi konulacak ve bu şekilde öğrencilerimiz için okul içerisinde hareket alanı yaratılmış olacaktır.

9.Öğrencilerimizi ilgi ve yeteneklerine göre istedikleri alanda eğitim almaları için Halk Eğitim Merkezi ve Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'nün kurslarına, belediyenin atölyelerine yönlendirmeleri yapılacaktır ve öğrencilerimiz bu konuda desteklenecektir.Yine okulumuz bünyesinde açılan sportif faaliyetlerle ilgili kurslarda da (futbol,voleybol,okçuluk,tekvando) öğrencilerimizin eğitim alması sağlanacaktır. Sonrasında ise belirli spor dallarında (futbol,voleybol,masa tenisi) sınıflar arası turnuvalar düzenlenecektir.

10.Belli kademelerde kitap okuma grupları oluşturulacaktır. Proje kapsamında öğrencilerimizle ayda 1 kitap olmak üzere 7 ayda 7 adet kitap okunup kitaplar gençlere hediye edilecek,bu kitapların özetlerinin çıkartılması sağlanarak her ayın sonunda kitap tahlili etkinliği yapılacaktır.Okunan kitapların yazarlarından bazıları ile okur-yazar buluşmaları gerçekleşecektir. Bu şekilde öğrencilerimize kitap okuma bilinci aşılanıp boş vakitlerinde teknoloji ile zaman geçirmek yerine kitap okuyarak daha faydalı bir iş yapmış olacaklardır.

Projenin

Toplam Bütçesi

29000 TL

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.10.2021 - Güncelleme: 26.10.2021 13:58 - Görüntülenme: 374
  Beğen | 8  kişi beğendi