Milli Eğitim Bakanlığı - Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından "Oku-Yorum" Okuma Kültürünün Geliştirilmesi Projesi Uygulama Kılavuzu Yayımlandı. Proje, tüm Anadolu İmam Hatip Liseleri ve İmam Hatip Ortaokullarında uygulanmak üzere hayata geçirilmektedir.
2023 Eğitim Vizyonu'nda aklıselim, kalbiselim, zevki selim sahibi öğrencilerin yetiştirilmesi eğitim sisteminin bir hedefi olarak görülmektedir. Sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler ile bilim ve teknoloji alanındaki yenilikler, iletişim imkânlarının artması nedeniyle belirtilen hedefe ulaşabilmeleri öğrencilerin okuma kültürünün geliştirilebilmesine bağlıdır. Okuma kültürü kazanan ve gelişen öğrenciler hayatı anlama ve anlamlandırmayı daha sağlıklı yapabileceklerdir.
Öğrencilerimizin okuyan, düşünen, yorumlayan, eleştiren, medeniyetimizin kültürel mirasını değerlendirebilen, zenginleştiren ve yaygınlaştıran; okumayı bir yaşam biçimi hâline getiren, arkadaşlarıyla kültürel zeminde yeni bağlar kuran bireyler olarak yetişmelerini sağlamak ve onların bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal, edebi ve meslekî gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunmak amacıyla uygulanmak üzere hayata geçirilmektedir.
Bu bağlamda, okulumuzda da okuma grupları oluşturulmuş, okunacak kitaplar belirlenmiş ve atılacak adımlar proje uygulama kılavuzu dahilinde karara bağlanmıştır.
13 takım yapılmış olup takımların sorumlu öğretmenleri sınıf düzeylerine göre belirlenmiştir.
6. sınıflar Proje Rehber Öğretmeni olarak Türkçe Öğretmeni Ferzan SEVEN KESKİN
6. sınıflar Proje Rehber Öğretmeni olarak Türkçe Öğretmeni Selcen KOYUNCU,
7. sınıflar Proje Rehber Öğretmeni olarak Türkçe Öğretmeni Ayşe SÜNBÜL,
7. sınıflarProje Rehber Öğretmeni olarak Türkçe Öğretmeni Seniha KILIÇ,
7.sınıflar Proje Rehber Öğretmeni olarak Türkçe Öğretmeni Mümin ÇELİK görevlendirilmişlerdir.
Kitaplar düzenli olarak değiştirilip proje kapsamında değerlendirilmektedir.